جاب بسی افتخار و خرسندی است که نام یک ایرانی برای دومین بار در نام برندگان اسکار باشد.چه حس خوب به سینمادوستان ایران دست می دهد وقتی که در تاریخ اسکار نام اصغر فرهادی در کنار برگمن و فلینی به عنوان کسانی توانسته اند دو بار جایزه ی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را بدست آورند،را ببینند.
در این میان کسانی هستند که گویا به هر دلیلی از این اتفاق خوشحال نیستند و مدام برسیاسی بودن این جایزه تاکید می کنند. در پاسخ به این عزیزان که ادعا دارند که حق به حقدار نرسید باید گفت که مهم افتخاریست که نسیب سینمای ایران شده است و در یک تریبون جهانی اصغر فرهادی با سخنان بسیار سنجیده ی خود اندیشه ی پاک مردم ایران و روحیه صلح طلبی را به رخ تمام جهانیان کشید. تاثیر این سخنرانی تا انجایی بود که کارگردان فیلم تونی اردمن(مهم ترین رقیب فرهادی)اینچنین گفت:اسکار حق فرهادی بود چرا که حمایت از یک تفکر بسیار مهم تر از حمایت از یک فیلم است.
دوستان اگر ایران با ناداوری قهرمان جام جهاتی شود خوشحال نمی شوید؟ چرا که نه چون نام کشور و پرچم ما بر افراخته خواهد شد .
بیایید کمی نیمه پر لیوان را نگاه کنیم .همه می دانیم که نه تنها اسکار بلکه تمام جشنواره ها به گونه ای تحت تاثیر دنیای سیاست هستند و امروز که این در به پاشنه ما چرخیده اینقدر ناراحت نباشید.